Dylander Sundhed
Systemisk-opstilling
DIN MOTION

Din motion

Stærk som en tyr?

Motion er for mange mennesker en stor udfordring. Er man ikke vokset op med bevægelse som en selvfølge, men ser det som en sur pligt, kan hjælp til at finde lysten og glæden ved motion være nødvendigt.

For andre kan smerter være grunden til, at motion forekommer ubehageligt, selvom vi godt ved at træning på længere sigt kan mindske smerterne.

Sundhedsstyrelsen anbefaler sved på panden to gange om ugen samt 10.000 skridt om dagen (formentlig i overkanten). Til gengæld er der frit valg: vandgymnastik, tango, salsa, løb, gåture, cykling/spinning, skøjter, TRX-træning, reformer, yoga, træning i fysioterapi, med mere. Skal det være holdbart, skal det gerne gøre dig glad.

Måske det kun skal være lidt bevægelse i starten, som så øges gradvist. Måske du har skavanker, som der skal tages hensyn til. Vi tager udgangspunkt i dine tidligere erfaringer med motion, din hverdag, dine ønsker og mål og sammensætter din private træning.

For mange overvægtige står motion ikke øverst på deres top 10 liste. Generelt gælder det, at motion ikke er en nødvendighed for at tabe i vægt, men det har klart sine fordele så som mere velvære i kroppen og et hurtigere, mere varigt vægttab. Dertil kommer, at der kun behøves små mængder motion for at opnå forbedringer i kroppen.

I dit ønske om at ændre vaner, er det vigtigt, at du finder frem til dine personlige mål

Ønsker du at kunne gå 5 kilometer med hunden, se mere smart ud, få en dejlig kæreste, lege fysisk med børnebørnene, spise sundt, banke makkeren i tennis, tage på vandreferie, blive mere glad, finde den indre ro, gå med veninderne på cafe, få mere bevægelse i kroppen, føle dig sexet, finde livsgnisten, etc.

At finde frem til de mål som har reel betydning for dit liv, kan blive et vendepunkt til at holde fast i gejsten og de nye vaner.

Dylander Sundhed